понеделник, 21 януари 2013 г.

Най-вкусното мляко с ориз по рецепта на баба

Всеки път,когато искам да направя мляко с ориз звъня на моята любима баба.Колко беше ориза?Колко млякото?Е,не мога да помня рецепти и това е.За това най-накрая ще запиша рецептата.Не,че ще спра да звъня на баба.В никакъв случай.Постоянно я питам кое как да направя.Когато й отида на гости все се хващам в тетрадките й с рецепти,грижливо изрязани от списание "Лада" или написани набързо от някоя съседка.Тя е страхотна кулинарка. Какви мекици и погачи прави....да си оближеш пръстите.Моето дете все ме моли:"Направи ми мекици като на баба Стоянка"Еееее,не мога.Стават като летящи чинии и предпочитам да си ги спестя.
Това мляко с ориз е супер вкусно,заради настърганата лимонова кора.Такъв аромат придава на едно нищо и никакво"мляко с ориз" и всеки път като го приготвям се връщам в моето детство,когато го хапвахме направо от тенджерата...





Рецептата:
МЛЯКО С ОРИЗ 

1 л.прясно мляко
250 гр.ориз
7 с.л.захар/осмата е от мен,че обичам да ми е по-сладичко/
150 мл.вода
щипка сол
канела
лимон

Измивам ориза и го слагам на котлона заедно с водата да заври като разбърквам.Щом ориза набъбне прибавям щипката сол.прясното мляко и захарта и оставям да ври на тих огън,докато ориза не стане напълно готов.Настъргвам лимоновата кора,сипвам в купички и поръсвам с канела.Това е!Просто и вкусно!

Да си ми жива и здрава,бабо!
Обичам те!

2 коментара:

  1. А млякото предварително сварено ли е или...няма нужда? Ако не е предварително сварено няма ли шанс да загори?

    ОтговорИзтриване